MIRADA AL AIRE

Desmemoria histórica

Estamos en una época de corrección política de esas en las que no sabes muy bien qué penar o peor, qué puedes decir o no, para no herir los sentimientos o los pensamientos de quien te escucha.

Para acabarlo de arreglar, Uno se encuentra ahora con una moda, que hay quien se cree que es nueva y original, que consiste en borrar de un plumazo símbolos que no comulgan con las ideas en vigor.

Uno no se siente cómodo con según que cosas se cuelgan, se exhiben o se plantan en según que edificios de carácter oficial, pero Uno comprende que alguien las puso ahí, por una razón y en un contexto que no es el actúal, quien lo duda…

Pero Uno se pregunta si es correcto borrar de un plumazo parte de nuestra historia, tan llena de luces, pero también de sombras. Y son esas luces y sombras las que nos han llevado a ser lo que somos y lo que parecemos ser.

La desaparición de los símbolos reminiscentes de la dictadura de Franco no son plato de buen gusto para los demócratas (los que lo son, digo), pero son un resto de algo que vivimos, unos más que otros.

Por eso, Uno no cree que borrar de un plumazo estos signos y estas formas eliminen esa etapa de nuestra sociedad, que sólo la tapará y no dejará ver lo que puede, por desgracia, volver a ocurrir.

Y la prueba de que la desmemoria está patente y presente la representan esas banderas que algunos ondean con orgullo y adornan varios de los casales de nuestros jóvenes durante estas fiestas que nos vienen. Unas banderas que representan una opresión y una represión que, por fortuna, esos chavales no experimentan, ni deben experimentar nunca.

La presencia de un cartel, de una imagen, de una idea no significa que esa idea siga vigente, sino que lo fue en su día y que se superó. Al menos, es lo que ha ocurrido siempre, desde que alguien pintó la pared de una cueva con vaya usted a saber qué tinte primitivo.

Uno se pregunta si esta Memoria histórica no causará, a lo peor, el efecto contrario al que se busca, y cómo acabará esto.

El tiempo, como siempre, lo dirá.

Un saludín

Comentarios

Gin ha dicho que…
A mi lo que me sorprén es que xavalins de 17 anys es coloquen al casal o a l'habitació la bandera del "aguilucho" negre de mala mort i no son conscients del retràs, tan econòmic com social (que en alguns aspectes encara s'arrossega darrere nostre) que va comportar ixe pardalot estúpid.

Es ixe el país que volen i pretenen?On estan els seus pares (que si que hauran patit, almenys el final del règim franquista) per a llevarlos ixos pardalots del cap i mai millor dit? Persones aixina son les que fan anar a recules a un país, no li fan bé...pero...com tu ben bé dius, el temps ho dirà.
Víctor Alós ha dicho que…
Aixó, benvolguda Gin, es el efecte adolescent. El anar contra lo establit, i aferrant-se a lo que va contra corrent. No em preocupa.
Em preocupa el afà que tenen els que manen de esborrar la part de la historia que no els agrada.
Aixó si que es greu.
Es cometre el mateix error que cometen tots els nous règims al llarg de la historia, desfent-se del que els molesta i no deixant que les noves generacions ho coneguen i valoren.
Si som demòcrates, tenim que ser-lo fins les últimes consecuències, o sino, quedarem com uns babaus que només volen quedar bè, i que no tenim ni idea del que parlem.
Com sempre, vamos.
Un saludin...
I Bona Fira
Anónimo ha dicho que…
daŭre libera
sube las kateno
Albert Miret Ballester ha dicho que…
Sincerament. Sí trobe necessari que la simbologia com sòn escultures i demès siguen dutes a museus on la gent pugam anar a vore els orrors que en el seu moment es produiren.
Sobre la llei de la memória histórica trobe que encara està sent massa light en molts aspectes ja que encara no han suprimit els cassos sumaríssims, on no reclama per llei el retorn d'uns papers que ens arravasaren dic ens perqué als valencians tambè ens segrestaren tot el que pugueren i aixina infinitat de coses que no s'han contemplat.
Sobre les simbologies de les parets trobe que se li ha de fer justícia als qui varen votar i optar per una democrácia; tots sabem que alguns disortadament qui mès qui menys coneix gent que quan veuen estos símbols recorden tot el que patiren.
Com dic, tota la simbologia i demès hauria d'anar a parar a museus públics per tal d'explicar amb fets com actuà aquell régim feixista i que encara hui alguns no es complauen ni a condemnar, però no passa res veritat senyors? tè igual que ho diga esta persona no? i damunt li riuen les gràcies quan a un Estat normal li haurien dit de tot.
Sobre estos xics, malauradament fan ús d'estos símbols ignorant per complet quin era el seu significat i quins mitjans usaren per tal de reprimir a tot aquell qui no pensès com el régim però com dic, tambè molta culpa la trobem als mitjans de comunicació o alguns mitjans de comunicació dient i justificant inclús els bombardejos.
Per cert: estos crupuscles estan tan ben organitzats al nostre territori que inclús s'atrebixen a fer atemptats a seus de partits, agresions verbals i físiques, llibreries, etc; tot això sense que cap mitjà de comunicació s'en faça ressó de que acì malauradament tenim terrorisme de baixa intensitat.
Si algù encara ho dubta, que consulte a la delegació de govern o gent que els podrà contar com i amb quina impunitat actúa esta gentola.